Acum să facem un pic de teologie: să ne gândim ce înseamnă de fapt nașterea Domnului?
Dumnezeu se face om. Nu ia o formă umană, nu mimează umanitatea, ci se întrupează în pântecele Mariei, se naște într-un mod natural, crește, mănâncă, bea, doarme, se odihnește, plânge și râde, simte durerea și plăcerea, ca orice om. Iar la sfârșit, tot ca un om, cunoaște moartea- singura certitudine pe care oamenii o au de-a lungul vieții lor.
De ce o face?
Mai întâi ca să spargă o barieră ontologică care făcea imposibil ca omul să poată să fie asemenea lui Dumnezeu, un dumnezeu după har. Iar această barieră este cea dintre realitatea necreată (care este Dumnezeu) și realitatea creată- noi și restul naturii și cosmosului.
Această barieră este spartă de către Dumnezeu care se face om și își asumă umanitatea în chipul cel mai deplin.
Apoi pentru a vindeca rănile păcatului. Doar Dumnezeu putea, asumând natura căzută a omului, să o vindece pe aceasta, să ofere o nouă șansă omului căzut în păcat.

În sfârșit, pentru a ne putea oferi o comuniune directă cu El. Misterul Nașterii Domnului îl trăim în Euharistie. Când ne împărtășim introducem în noi, în cel mai fizic mod cu putință pe Dumnezeu întrupat. Hristos devine parte din noi și poate lucra în noi pentru a ne pregăti de demnitatea la care tot El ne ridică: aceea de fii ai lui Dumnezeu.

Desigur, toate aceste schimbări la nivelul ontologiei, la nivelul posibilităților naturii umane sunt însă egale cu 0 dacă omul nu își exercită liberul arbitru și libertatea pentru a răspunde iubirii lui Dumnezeu care se face om.

Dumnezeu face pasul esențial spre om. Acum – și aceasta este de fapt istoria celor aproape 2000 de ani de Creștinism, istoria noastră de după Înălțarea Domnului- ar trebui să vină și răspunsul omului, să meargă și omul spre Dumnezeu.
Și cum acest răspuns întârzie, iubirea lui Dumnezeu face ca istoria noastră, plină de căderi, de suferință, de degradare, să continue în loc să trecem în etapa următoare, firească înomenirii Domnului: dumnezeirea omului.

Icoana Nasterii (Andrei Rubliov)

Icoana Nașterii- Sfântul Andrei Rubliov (detaliu)

Anunțuri

Publicat de Bogdan Duca

Nascut in 1980. Teolog si politolog de orientare conservatoare si crestina. Militeaza pentru aparitia unei Drepte europene si crestine care sa poata descoperi si apara identitatea autentica a Batranului Continent.

2 comentarii

  1. A republicat asta pe Cronopedia.

    Apreciază

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s